OFTE STILTE SPØRSMÅL

 

Her finner du svar på spørsmålene vi får oftest:

 

Hvor er ordren min?

Jeg har bestilt med Click & Collect, når er ordren min klar til henting?

Hvor lang tid tar det å skaffe en vare som ikke er på lager?

Kan jeg slå sammen to ordrer jeg har bestilt?

Jeg ønsker å bytte en vare, hvordan gjør jeg det?

Jeg ønsker å benytte meg av angrerett, hvordan gjør jeg det?

Når er den fysiske butikken på Skoppum åpen?

Kan jeg kjøpe gavekort i nettbutikken?

Hvordan finner jeg riktig drev til sykkelen min?

Jeg har bestilt for over 1000,- men det er ikke fri frakt?

Hvorfor kommer det 50 kroner i frakt selv om jeg har bestilt for over 1000?

Jeg ønsker å legge til noen varer i bestillingen min, er dette mulig?

Jeg har bestilt en ordre med Click & Collect, men ønsker den tilsendt, hva gjør jeg?

Kan dere sende et produkt fra fysisk butikk til meg som er nettkunde?

 

Hvor er ordren min?

Etter du har lagt inn en ordre vil den bli fortløpende oversendt til plukking. Hva som skjer videre avhenger av fraktmetoden du har valgt.

 

- Click & Collect. Du vil få en SMS om at den er klar til å plukkes opp i butikken vår på Skoppum.

- Sending. I det vi sender ordren vil du motta en e-post med et sporingsnummer. Husk at Posten noen ganger bruker litt tid før det blir aktivt.

 

Du kan til enhver tid logge inn og gå til fanen «Ordrestatus» i kundesenteret og se status på din ordre.

 

Jeg har bestilt med Click & Collect, når er ordren min klar til henting?

 

Alle Click & Collect ordre blir plukket fortløpende. Så fort ordren er klar til levering vil du motta en SMS. Det er ikke mulig å få ut ordren før du har mottatt SMS om at den er klar ettersom produktene ligger til plukk i vårt robotlager.

 

Kan jeg bestille varer i nettbutikken for prøving i fysisk butikk?

 

Ettersom nettbutikken og den fysiske butikken er to forskjellige avdelinger kan man ikke lenger bestille produkter i nettbutikken for prøving i den fysiske butikken. Ordren må betales i sin helhet før den leveres ut fra vårt Click & Collect punkt på samme måte som når du henter en pakke på posten. Som ved en vanlig nettordre har du deretter 14 dagers angrerett og 365 dagers bytterett.

 

Utvalget du finner i den fysiske butikken kan du selvfølgelig prøve før kjøp.

 

Hvor lang tid tar det å skaffe en vare som ikke er på lager?

 

Det er avhengig av sesong og tilgjengelighet hos leverandørene våre. Kundesupport kan sjekke opp tilgjengelighet hvis du sender over varenummeret på e-post. Det er ikke sikkert vi kan løse dette per telefon.

 

Har du allerede bestilt et produkt og lurer på når det kommer så vil du få en estimert leveringsdato i ordreoversikten på kundesenter. Denne datoen forutsetter at leverandør har varen på lager og at de overholder avtalt leveringstid til oss.

 

Kontakt kundesupport hvis du har spørsmål rundt tilgjengeligheten/leveringstiden til et produkt.
 

Kan jeg slå sammen to ordrer jeg har bestilt?

 

Ettersom plukk foregår i vårt automatiserte lager er det dessverre ingen måte vi kan overstyre dette på og slå sammen to (eller flere) ordre.

 

Jeg ønsker å bytte en vare, hvordan gjør jeg det?

Logg inn i nettbutikken, gå til kundesenteret og fanen «Retur». Der søker du opp ordren du ønsker å returnere et produkt fra og følger stegene videre. Så fort vi får kontrollert søknaden vil du motta en e-post fra oss med videre instrukser.

 

NB! Husk at varen må være ubrukt og i original emballasje.

 

Jeg ønsker å benytte meg av angrerett, hvordan gjør jeg det?

Logg inn i nettbutikken, gå til kundesenteret og fanen «Retur». Der søker du opp ordren du ønsker å benytte angrerett på og følger stegene videre. Så fort vi får kontrollert søknaden vil du motta en e-post fra oss med videre instrukser.

 

NB! Angrefristen varer i 14 dager etter du har mottatt pakken.  

 

Når er den fysiske butikken på Skoppum åpen?

Åpningstidene varierer i løpet av året. Du kan til enhver tid finne oppdaterte åpningstider ved å trykker her.

 

Kan jeg kjøpe gavekort i nettbutikken?

Det kan du. De kan benyttes både i nettbutikken og fysisk butikk. Du finner de ved å trykke her.

 

Jeg har bestilt for over 1000,- men det er ikke fri frakt?

Vi har fri frakt på småordre over 1000,-. Et unntak er ved ordre som inneholder ting som sykler, tunge apparater, sykkelkoffert, mekkestativ etc. Det vil da kalkuleres en automatisk frakt når du velger leveringsadresse og fraktmetode i handlekurven. Kvalifiserer produktene dine til fri frakt vil dette komme opp automatisk i kassen.

 

Hvorfor kommer det 50 kroner i frakt selv om jeg har bestilt for over 1000?

 

Hvis du bestiller med postoppkrav vil Posten ta et gebyr på 50,- for å motta betaling ved henting. Dette føres opp som frakt i oversikten hos oss. Det er ikke noe gebyr for henting på Click & Collect punktet vårt i butikken på Skoppum.
 

Jeg ønsker å legge til noen varer i bestillingen min, er dette mulig?

Dersom du har valgt ‘’Postoppkrav’’ som betalingsmetode så kan vi legge til produkter i bestillingen din.

Dersom den er forhåndsbetalt med Klarna, Mastercard eller Visa så vi dessverre ikke legge til noen varer da dette overskrider det beløpet som er forhåndsregistrert. Dette er en sikkerhet for deg som kunde og gjør at det ikke kan påløpe ekstra utgifter. Ved en forhåndsbetalt ordre må bestillingen eventuelt slettes og legges inn på nytt.

 

Jeg har bestilt en ordre med Click & Collect, men ønsker den tilsendt, hva gjør jeg?


Kontakt kundesupport på e-post så hjelper de deg med å endre leveringsmetode fra Click & Collect til servicepakke.

 

Har du en ordre som kvalifiserer til fri frakt blir det ingen ekstra kostnader. Har du bestilt med postoppkrav eller hvis du ikke har en ordre som kvalifiserer til fri frakt vil vi måtte legge på postoppkravsgebyr og eventuelle fraktkostnader.

 

Har du laget en reservasjon på Visa/Mastercard så blir reservasjonen da opphevet og ved bestilling med Faktura blir denne slettet.

 

Kan dere sende et produkt fra fysisk butikk til meg som er nettkunde?

 

Ettersom nettbutikken og den fysiske butikken er to forskjellige avdelinger kan vi ikke sende varer fra den fysiske butikken.

 


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.