OM OSS

 

VÅR HISTORIE

 

Bikeshop.no startet så smått i 2006 av junior landslagssyklist Håkon Lilland. Som en lidenskapelig syklist var han frustrert over manglende norske sykkelbutikker med godt vareutvalg til riktige priser. Dette ønsket han å forandre!

 

Målet var klart – Bli Norges beste sykkelbutikk.

 

For å få kunne starte sykkelbutikken solgte Håkon sine to konkurransesykler, kjøpte en nettbutikk til kr 5000,- og snekret lagerreoler i tre på gutterommet hjemme hos sin far.

 

Etter jobbing døgnet rundt i 2 måneder kom den første bestillingen inn. Håkon sier: «Det første salget var en Tacx Sirius rulle. Jeg husker det som det var i går. Jeg var i ekstase!».

 

Et par måneder senere var lagerplassen på gutterommet og garasjen brukt opp. Løsningen ble å leie et lite lokale på ca. 130 kvm på Bekkajordet i Horten, hvor det også ble en liten fysisk butikk.

 

Familien til Håkon har gjort en utrolig innsats for å bygge opp Bikeshop.no. Hans far og farfar er fortsatt aktive i drift og utvikling av bedriften. Håkon forteller: «Uten deres hjelp hadde vi ikke vært der vi er i dag. Jeg er evig takknemlig for alt de har bidratt med».

 

På grunn av stor vekst flyttet bedriften til nabolokalene i 2007. Dette ga etterlengtet lagerplass og en større fysisk butikk. Samtidig ble nettsatsningen større og viktigere. Samme år ble det derfor investert i et av markedets beste ERP system for å kunne behandle kundene raskt og effektivt, samt håndtere et voksende varesortiment. Denne overgangen var en enorm oppgave, men Raymond Poosz og Håkon jobbet hardt gjennom vinteren 07/08. Raymond sier: «Vi jobbet til langt på kveld hver dag i flere måneder, men vi hadde ett klart mål – Å bli ferdige til sesongstart. Og det klarte vi.»

 

De nye lokalene ble raskt for små, men det skulle vise seg å bli svært vanskelig å finne ledige lokaler med rett størrelse i Horten kommune. Dette førte til en tøff tid med stor vekst i altfor små lokaler.

 

I 2010 flyttet vi til Skoppum på utsiden av Horten. Her fikk vi mulighet til å fortsette veksten og satsingen på nett. Lokalene var gamle og ikke tilpasset vår drift, men de ga oss anledningen til å forbli i lokalmiljøet. Dette var svært viktig for oss.

 

I perioden 2010-2013 fortsatte vi å vokse. Derfor bestemte vi oss for å starte tegning og bygging av et moderne næringsbygg spesielt tilpasset våre driftsbehov. Bygget stod endelig klart sommeren 2014, og innflytting skjedde i oktober. Selve flyttingen ble gjennomført på kun 4 dager. Fantastisk innsats av alle våre ansatte!

 

Tiden fremover bruker vi til å finslipe vår logistikk, finne nye gode medarbeidere og utvide varesortimentet.

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.