3T Primo forandrer grusritt og -sykling for alltid med sin uovertrufne aerodynamikk og hastighet, både på og av veien.
SQAERO
Nøkkelen til Primos hastighet er den aerodynamiske nedre røret som er bredt nok til å fange luftstrømmen som kommer fra det store fremhjulet (et smalt nedre rør ville ikke engang berøre luftstrømmen). Men med en bredde på 50 mm, ville en full luftfoil med et normalt forhold måtte være 150-200 mm dyp, noe som ville forårsake for mye overflatedrag. Derfor kvadrerer 3T halen, og opprettholder mesteparten av den aerodynamiske ytelsen med et tverrsnitt på 50x75 mm som også er nær perfekt for styrke og stivhet; 3Ts Sqaero-form. Det brede nedre røret bidrar også til å beskytte vannflaskene.
Sqaero-rørformer finnes også på styrerøret, seterøret, setestagene, setepinnen og gaffelen for å maksimere REALFAST-konseptene på hele plattformen.
Egenskaper:
-
Setepinne ekspander: Den originale Exploro Primo har en vakker skjult ekspander, men en toppmontert ekspander er litt mer brukervennlig, så akkurat som på Strada tilbyr 3T nå dette designet på Primo.
-
Hang Loose Hangar: Montering av et bakhjul med skivebremser kan være vanskelig, men 3T gjør det enkelt. Glem girskifteren, fokuser på skiven, sett hjulet på plass, skyv gjennom akselen, og heng girskifteren tilbake med hjulet allerede sikkert på plass.
- Ren ytelse: Interne kabler, slanger og setepinneklips gir rammen et aerodynamisk og visuelt rent uttrykk. Dedikerte FlipTop-kabelguider er fremtidsrettet med både mekaniske og elektroniske versjoner for 1x og 2x drivverk.
Spesifikasjoner:
-
Ramme: Unidirectional pre-preg carbon, High-modulus/high-strength performance blend layup
-
Gaffel: 3T Fango
-
Styrelager: Sealed cartridge 1.125” - 1.5”
-
Aksling: 100x12 front - 142x12 rear (specific for hang loose hanger)
-
Styre: 3T Superergo Pro (S: 40cm - M&L: 42cm - XL: 44cm)
-
Styretape: 3T Prendo Tough
-
Stem: 3T Apto Stealth (S:80mm -M:90mm - L: 100mm - XL:110mm)
-
Bakgir: Sram Apex XPLR Max 44T 12s
-
Girskiftere: Sram Apex
-
Bremser: Sram Apex Hydraulic Disc w/ Sram 160mm rotor
-
Kranksett: FSA Omega BB386EVO, 40T (S: 170mm - M&L: 172,5mm - XL: 175mm)
-
Kassett: Sram Apex XPLR 11-44T
-
Hjulsett: Fulcrum Rapid Red 900 700c or Fulcrum Racing 600 700c* (Avhengig av tilgjengelighet)
-
Dekk: Pirelli Cinturato Adventure 700x45
-
Setepinne: 3T Primo setpost for Ritchey clamp
-
Sete: Selle Italia Novus Boost Evo Superflow