Vilkår og betingelser

 

Generelt

Våre kjøpsbetingelser er kun tilgjengelige på norsk.

 

Ekstra salgsbetingelser i forbindelse med BLACK FRIDAY kampanje

Under Black Week / Friday / Cyber Monday er det ikke tillatt å kjøpe varer som ikke er i vårt nettlager. Kjøper du varer som vi ikke har vil ordren bli slettet. Vi kan ikke bestille inn produkter som blir restnotert. 

 

Vi prismatcher ikke produkter kjøpt i dagene før Black Friday mot rabatter på Black Week / Friday / Cyber Monday. 

Rabattene gjelder kun for privatkunder og ordre fra/til bedrifter vil derfor ikke bli akseptert. 

 

Levering

Per i dag leverer vi kun varer til Norge. NB! Vi sender ikke pakker til Svalbard.

 

Alle pakker blir sendt med Posten/Bring.

 

Hvis du ønsker å ta med varer ut av landet må du fylle ut et utførselsskjema og sende dette til oss via e-post eller som brev. Skjemaet må være korrekt utfylt og stemplet av tolldirektoratet.

 

Bestillingsprosess

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via e-post blir registrert tidsnok, ettersom vi jobber hardt med å sendt ut bestillingene så raskt som mulig. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.

 

Du vil motta to e-poster med oversikt over din ordre. Den første er en bekreftelse på din bestilling. Når vi har registrert din ordre manuelt vil vi godkjenne den og sende deg en ny ordrebekreftelse på e-post. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis det er noe galt med din ordre vil vi ta kontakt med deg på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager.

Grunnet stor varemangel i forbindelse med utfordringer rundt Covid-19 er det satt inn en midlertidig maksimal kjøpsgrense på 10 stykk per produkt på alle varer utenom ernæring. Bikeshop AS forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom din ordre overstiger maksimalt antall per produkt.

 

Opplysninger i nettbutikk

Vi gjør vårt ytterste for å vise korrekt informasjon angående våre salgsvarer i nettbutikken. Vi må i midlertid ta forbehold om at bilde-/ skrive-/ trykkfeil kan forekomme. Slike feil kan føre til at vi ikke kan levere i henhold til feilinformasjon i nettbutikk eller markedsføring. Ellers forbeholder vi oss retten til å kansellere din ordre eller deler av den dersom varen du ønsker er utsolgt. Ved slike situasjoner vil du få melding om dette på e-post.

 

Priser

Våre priser er inkludert merverdiavgift. Totalprisen inkludert frakt kan du se når du går til kassen, der kan du også se prisen med forskjellige leveringsmetoder.

 

Betaling

Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard eller SVEA faktura/ finansiering. 

For delleveranser blir du kun belastet for leverte varer.

 

Forhandlere og bedrifter som ønsker å handle på kreditt må benytte seg av Svea sine løsninger.

 

Levering

Når vi har godkjent din ordre sender vi ut en ordrebekreftelse på e-post hvor antatt leveringsdato er oppgitt. Har vi alle varer på lager sendes bestillingen så fort som mulig fra vårt lager i Horten og leveringstiden med Postens servicepakke er på 1-5 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i landet. Varer som står som "på lager" befinner seg på vårt eget fysiske lager på Skoppum. Vi må imidlertid ta forbehold om feil i lagerstatus.

 

 

Click & Collect, Skoppum:

Dette leveringsalternativet vil reservere ordren for henting i vårt pick-up Point på Skoppum (samme lokale som butikken og lageret). Hvis bestillingen er lagt inn før klokken 14:00 mellom mandag og lørdag vil det normalt sett ta 30 – 60 minutter før den kan hentes. Dette kan variere ut fra tid på sesong og hvor mange ordre vi har inne når du bestiller. Ordrene kan hentes etter mottatt SMS om at ordren er klar til å hentes.

Alle ordre blir liggende i 14 dager, dersom varene ikke er hentet, vil de bli returnert til vårt lager og det blir sendt ut gebyr for uavhentet pakke på 200,-

 

Click & Collect Skøyen:
Alle varer som velges med levering «Click & Collect, Skøyen», blir plukket og sendt fra vårt lager på Skoppum.
Ordrene kan hentes etter mottatt SMS om at ordren er klar til å hentes.

Alle ordre blir liggende i 7 dager, dersom varene ikke er hentet, vil de bli returnert til vårt lager og det blir sendt ut gebyr for uavhentet pakke på 200,-

 

Retur

Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Kostnadene for finner retur du ved å gå inn på postens nettsider her.

Ved retur anbefaler vi at du benytter deg av postens servicepakke da det er en rimelig måte å sende pakker på med sporingsnummer. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

 

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar pakken. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

 

Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen.

 

Du vil ikke bli pålagt noe gebyr for tilbakebetalingen.

 

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som intreffer først.

 

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

 

Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene.

 

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

 

Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpsummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.

 

Force majeure

Vi vil ikke bryte vilkårene, eller stå ansvarlige for svikt eller forsinkelse i levering, reparasjoner, og andre ytelser ved tilfeller som går under force majeure.

Om umiddelbar oppfyllelse av levering ikke med rimelighet kan kreves av oss, har vi rett til å enten utsette oppfyllelsen, eller heve/oppløse avtalen.

 

Force majeure, som er enhver situasjon utenfor vår kontroll: naturkatastrofe, krig, opprør, streik, lock-out, systemfeil eller nettverkstilgang, flom, brann, eksplosjon eller ulykke og lignende situasjoner, inkludert mangel på inventar enten innenfor vår egen virksomhet eller i driftens tredjeparter.

Samt andre årsaker utenfor vårt ansvar.

Alt dette uten at det berører forhold som etter loven kan anses som force majeure.

 

Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.