3T Strada Italia representerer neste generasjon av høypresterende aero sykler. Komfortabel for hverdagssyklisten, men med hastighet og aerodynamikk som kreves for profesjonell bruk. Laget i Italia.
En skreddersydd karbonkonstruksjon for reaktivitet, håndtering og komfort.
Filamentvikling og RTM-teknologier som deles med søstermodellene 3T Italia, RaceMax og Extrema, ga ingeniørene i Bergamo-baserte merket full kontroll over karbonlamineringsprosessen. Resultatet er en sykkelramme som forsterker sykkelopplevelsen betydelig:
-
Reaktivitet: Jo mer du presser, desto mer gir den. Den interne ingeniørteknologien gjorde det mulig for 3T å bygge en ramme som gir deg den energigjenvinningen du leter etter når du vil øke tempoet. Med sine korte kjedestag gir Strada Italia følelsen av en ren racer sykkel.
-
Håndtering: Balansen mellom torsjonsstivhet og etterlevelse ved styrerøret har gjort det mulig for 3T-teknikerne å maksimere Strada sin presisjon i svinger, noe som gir rytteren den selvtilliten som trengs for å få mest mulig ut av seg selv og sykkelen, spesielt på raske og utfordrende nedoverbakker.
-
Komfort: Lagdelingen i nedre seteområde er raffinert, mest i den buede aerodynamiske utskjæringen: Denne delen gir Strada Italia betydelig konstruert vertikal etterlevelse uten å gå på kompromiss med kraftoverføringen.
Forbedret ytelsesgeometri og brede dekk
Komfort, sammen med aerodynamisk optimalisering, er kombinasjonen av egenskaper som gjør Strada Italia til en unik sykkel. Mens 3T sin karbonteknologi spiller en rolle i dette, sikrer den helt nye rammegeometrien også at flere ryttere kan oppnå sin optimale aerodynamiske posisjon og maksimere ytelsen.
I tillegg til posisjonsendringer spiller muligheten til å bruke et 30 til 35 mm WAM-dekk en stor rolle i å skape en så komfortabel plattform. I tillegg til å være mer komfortable på humpete veier, er bredere dekk også tryggere, noe som gir økt selvtillit mens de reduserer rullemotstand og forbedrer ytelse.
Maksimal aerodynamikk
Hos 3T går komfort og aerodynamikk hånd i hånd. En aerodynamisk sykkel er ubrukelig hvis rytteren ikke kan holde en aerodynamisk posisjon. Uten riktig tilpasning blir dette en umulig oppgave. Valg av cockpit og fleksibilitet spiller en viktig rolle her. 3T har brukt sin Integrale-teknologi, Aeroflux karbonstyrer og karbon MORE stem for å la rytteren finne den beste posisjonen for sin tur samtidig som de hydrauliske slangene er skjult internt.
Spesifikasjoner:
-
Ramme: Strada Italia Integrale (2x with removable FD hanger)
-
Rammemateriale: 3T’s in-house filament-winding using a combination of high-strength/high-stiffness fibers, combined with RTM resin injection. Made in Italy
-
Styrelager: 3T MinMax Integrale IS42/34 | IS47/38(36deg)
-
Aksling: 100x12 front - 142x12 rear (specific for 3T UDH dropout)
-
Styre: 3T Aeroflux Integrale LTD ( 51: 40cm - 54&56: 42cm - 58: 44cm)
-
Stem: 3T More integrale (51: 90mm , 54: 100mm, 56: 110mm, 58: 120mm)
-
Framgir: Sram Force D2 AXS
-
Bakgir: Sram Force D2 AXS max 36T
-
Gir/bremsehendler: Sram Force D2 AXS
-
Bremser: Sram Force D2 AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm rotor
-
Kranksett: Sram Force D2 AXS Power Meter 48-35T, narrow Q-factor (51: 170mm - 54&56: 172,5mm - 58: 175mm)
-
Kassett: 12-speed Force AXS 10-33T
-
Hjulsett: 3T Discus 45/32 LTD, 25mm internal width
-
Dekk: Continental GP 5000 S TR 700x32
-
Setepinne: 3T Strada Italia seatpost for Ritchey clamp
-
Sete: San Marco Shortfit
NB! Komponentspesifikasjonene på noen av bildene avviker.