Shimano Ultegra R8150 Di2 STI høyre girspak. For felgbrems og 12-delt.
Felgbremsutgaven bruker ledning.
Shimano Ultegra R8100
første gang noensinne kommer Ultegra med et wattmåleralternativ og fullkarbon slangeløse skivebremshjul. Der Dura-Ace er designet for dem som leter etter å optimalisere hver minste lille detalj i konkurransesituasjonen, er Ultegra den virkelige verdens anvendelse av disse teknologiene. R8100-serien deler samme DNA som R9200-serien, med utrolig ytelse i alle funksjoner, og hvor grunnpilarene i vitenskapen bak hastighet hjelper rytterne oppnå deres råeste ytelse noensinne.
Nye Dura-Ace og nye Ultegra deler samme plattform, som betyr at Ultegra-brukere får nyte godt av:
-
Samme, nye Di2-plattform som med forbedret motordesign i girskifterne, reduserer prossesstiden (altså bevegelsestiden mellom motor og girmekanismer) og overføringsytelsen for å muliggjøre Shimanos raskeste giring noensinne. Dette resulterer i 58% reduksjon i operasjonstid på Ultegra bakskifter, og tilsvarende 45% reduksjon på Ultegra fremskifter, sammenlignet med den tidligere Dura-Ace RD-R9150 bakskifter.
-
Absolutt pålitelighet fra en kablet tilkobling der det er fornuftig. Nye SD-300-ledninger med mindre diameter kobler Di2-batteriet (BT-DN300) til fremre (FD-R8150) og bakre girskifter (RD-R8150). Ett internt batteri gir en enkel ladeløsning og sikrer en stabil og høyspenningsforbindelse til girene, noe som bidrar til Shimanos raskeste giring noensinne. Tester viser at BT-DN300-batteriet varer i 1000 km mellom ladningene. STI-girsknappene drives av flate CR1632-batterier som varer i omtrent 1,5 års bruk.
-
Høy sikkerhet, rask behandling og kretskort med lavt strømforbruk reduserer sjansen for interferens fra eksterne enheter betydelig.
-
Den nye Ultegra bakskifteren er nå stedet hvor systemet lades (erstatter Shimanos SM-BCR2-lader), og den gir den trådløse tilkoblingen til andre tredjeparts enheter (erstatter den trådløse EW-WU111-enheten). Dessuten gir det integrerte designet kontrollpunktet for endring av Di2-operasjoner og synkroniserte skiftemoduser, og erstatter den tidligere styre- eller rammemonterte Junction-A (SM-RS910) knappen.
Det er hovedsakelig i konstruksjonen at Ultegra-girene skiller seg fra Dura-Ace. Dura-Ace R9200-girene foran og bak veier henholdsvis 215g og 96g, mot Ultegra R8100 på 262g og 110g, noe som resulterer i en total forskjell på 61g.
Spesifikasjoner:
-
Farge: Grå
-
Materialer: Alumiunium
-
Elektronisk/mekanisk: Elektronisk trådløs
-
Batteri: CR1632
-
For felgbrems
-
Antall gir: 12
-
Side: høyre/bakbrems