Shimano Dura-Ace R9250 Di2 STI høyre girspak. For felgbrems og 12-delt.
Shimano Dura-Ace R9200
Shimanos nye R9200 serie blir nå 12-speed, kun Di2, oppsett med disc- eller felgbrems, trådløse girspaker, raskere girskifte, større 54-40T tannhjul og 11-34 kassetter. Bygget for syklister som aldri går på kompromiss. Serien inkluderer nytt power meter, SERVO WAVE bremseteknologi og nye hjulsett for tubeless og tubular.
Shimano har nå levert det raskeste og mest presise girskifte, utvidet arven av innovasjon og samtidig satt en ny standard innen landeveissykling. Alle detaljer, hver avgjørelse og hver enkelt komponent i den nye Dura-Ace R9200 serien er utviklet for å levere en hurtigere, mer pålitelig og mer intuitiv sykkelopplevelse. Et Ultra-effektivt 12-speed drivverk, en pålitelig trådløs cockpit, meget raffinert ergonomi, nye aerodynamiske hjulsett for tubeless og tubular, et forbedret bremsesystem og integrert digital teknologi er utviklet for syklister som aldri går på kompromiss.
Shimano har revidert Di2 plattformen fullstendig for å forbedre gir hastigheten. Forbindelsen mellom girspak og gir er trådløs, allikevel absolutt pålitelig. Shimanos nye Di2 plattform har et forbedret design av gir motorene. Minsket prosesshastighet, tiden mellom motor og gir mekanismene, og forbedret overføring sørger for Shimanos raskeste girskifte noensinne. Tiden som spares er brøkdelene av et sekund, men overføringstiden minsker med 58% på bakgiret og 45% på frontgiret.
Absolutt pålitelighet leveres av en forbindelse med wire der det gir mening. Nye SD-300 med mindre diameter kobler Di2 batteriet (BT-DN300) til frontgiret (FD-R9250) og bakgiret (RD-R9250). Det interne batteriet er designet for enkel lading og sikrer en stabil og høy spenning til begge girene og bidrar til Shimanos raskeste girskifte noensinne. Absolutt pålitelighet er videre garantert av en proprietær chipkrets som er rask og bruker lite strøm, og som minsker risikoen for forstyrrelser fra eksterne enheter. Tester viser at BT-DN300 batteriet, som gir strøm til girene, varer minst 1000 km mellom hver lading. Knappene på STI-girspakene drives av CR1632 batterier som varer i 1.5-2 år ved normal bruk. For å øke batterikapasiteten, er en fullt kablet versjon også tilgjengelig. Denne øker kapasiteten med 50% og har praktiske fordeler for syklister som bruker nye Dura-Ace i kombinasjon med en el-sykkel.
Shimanos nye Dura-Ace bakgir er ikke lenger bare et bakgir. Det er også punktet der systemet lades (erstatter Shimanos SM-BCR2 lader), det sørger for forbindelse til STI-girspakene via Shimanos proprietære integrerte krets, ANT+ forbindelse til tredjeparts enheter (erstatter EW-WU111 trådløs enhet) og den erstatter kobling-A (SM-RS910) på styret eller i rammen. Resultatet er at RD-R9250 bakgir har et integrert design med en skjult ladeport, en knapp for Di2 funksjoner og LED lys, som betegner Synchronized Shifting modus, innstillingsmoduser eller et hvert krav til lading.
Nye 2x12-speed trådløse hendler for hydrauliske skivebremser (ST-R9270) kommer nå med et hevet «hodeparti», en litt innadgående kurve og økt areal mellom hendler og styre for et nytt nivå for komfort og kontroll. Det gir bedre kontroll for pekefinger, bedre tommelgrep på toppen og bedre 3-fingers grep bak bremsehåndtaket. Allikevel er det enkel tilgang til skifterne i buen. En annen endring er økt avstand mellom Di2-knappene på håndtaket. Det er lettere å skille mellom opp- og nedskiftknappene, spesielt ved bruk av hansker eller ved våte fingre.
Spesifikasjoner:
-
Farge: Grå
-
Materialer: Aluminium
-
Elektronisk/Mekanisk: Elektronisk Trådløs
-
Batteri: CR1632
-
For felgbrems
-
Antall gir: 12
-
Side: høyre/bakbrems